Intag & 2 hästar

Nu har jag kommit hem och hunnit äta middag. Dagen började med sovmorgon, jag vaknade inte förrän vid 10, skönt!  Efter det blev det pannkakor till frukost och en skön dusch. Första halvan av dagen gick extremt långsamt....
 
Vid halv två tiden tog jag och tanka bilen. Inte kul, inte kul alls... 621 kronor. Det var mindre än en vecka sen jag tankade förra gången. 
 
Efter det var de mot stallet och ta in alla hästar. De skötte sig bra och alla kom in lugnt och tryggt.
Här är en bild på min lilla Harry från dagens träning. 
 
Idag hoppade jag min lilla prins ♡ Han var super duktig! Vi hoppade dock bara lågt,  långsida, snett igenom. Men han var riktigt fin,  mot slutet tog han tag riktigt bra i hindren! Kul med unghäst!
 
 
Efter Harry var det nästa hästs tur. Då var det dags för Lux. Lux de Flux är ett sto, en D-ponny, hon är inte så gammal... kanske 8? Hon är aldrig tävlad. Innan hon kom till Camilla (som hyr henne nu) hade hon bara gått som skogsmulle Hon har gjort en extremt bra utveckling!  Från att inte veta alls vad gå i form är till att gå stadigt i form o skritt och trav. Just nu jobbar vi mycket med att hitta formen i galopp. Idag fick jag till en jäkligt bra höger fattning!  Höger galoppen har varit riktigt svår, men ju starkare hon blir desto bättre blir det! 
 
Nu ska jag snart gå och duscha, samt krypa ner i sängen.  
 
Kram och godnatt ♡

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0