Full fart genom skogen

Detta skulle kommit upp o onsdag. 

Som rubriken lyder så red jag ut idag. Jag körde från Strömsholm imorse klockan 5 för att hinna få ut alla hästar innan 8. Såklart så kör jag fel när jag närmade mig Stockholm och råkar köra tillbaks.... bara att vända. Så blev lite sen,  dock bara 15 min.. tur att inte hästarna kan klockan (exakt).

Efter det var det Harrys tur. Idag red jag ut på honom. Jag rider ut så ofta jag kan för att hitta framåtbjudning i Harry. Om man bara sitter i ett ridhus och harvar runt är det lätt att unghästar 1: blir sega och blir ovilliga till arbete,  2: att de hittar på massa andra saker att sysselsätta sig med,  tex bocka, kasta sig,  vägra gå från dörren osv. Jag vill behålla nyfikenheten och de "pigga/busiga" i honom. 

Harry skötte sig bra, visst han skyggar för läskiga stenar och pinnar, men han gör inget dumt. Jag har provat att rida ut själv på honom några gånger och det har funkat superbra! Egentligen vet jag att jag inte ska erida ut själv,  men man har inte så mycket till val.  Jag jobbar oftast kvällar med lektioner och på helgerna jobbar jag alltid, så om jag inte skulle rida ut själv så skulle han inte få komma ut så mkt som jag vill. 

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0