Trött efter lång helg

Godmorgon, jag har käkat lite gröt och tittat en stud på tv. Idag ska jag till stallet och pussa lite på Tindra.

Helgen har varit så lång! Stallet från sju på morgonen till åtta på lördagen. Först jobbade jag från sju till tre och efter det tog jag hand om Tindra. Mamma red ut med mig, hon red på en annan D-ponny, Lisa. Vi skritta ut en halvtimme och efter de red vi 10 min på banan.


Söndagen jobbade jag i stallet från åtta till halv fem. De var en hektisk dag, mycket papper som skulle delas ut till alla ridskoleelever. Kontoret kunde liknas med ett getingbo, alla föräldrar som surrar runt.

Jag har haft 3 lektioner på lördagen, de grupperna kommer bli "mina egna grupper", spännande att få följa deras utveckling! På söndagen var det 14 stycken i nybörjargruppen, så jag och mamma delade upp det i två grupper. Jag  och mamma kommer dela på alla söndagsgrupper, så jag har ojämna veckor i framtiden och hon tar jämna.

Jag red ut på Zack med en av söndagsgrupperna, mysigt!

Jag har haft mycket lektioner när det har varit ridläger och där känner jag mig trygg till 110%. Men nu när det är på helger är ju även alla föräldrar med och tittar vilket blev lite nervöst. Man undrar ju vad de ska tycka och så... Jag körde på som vanligt! Och när jag kom ner till stallet efter lektionerna så fick jag beröm av flera föräldrar! Kul! 

Det var allt för mig just nu!
Kram /Marie 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0