Valfri höjd

I söndags (18/3) var det ju valfri höjd och jag hoppade 80cm och 90cm.
Det gick bra och jag är nöjd! :D

80-klassen
Fin på framridningen, kändes kanske lite trött..
Så fick race'a lite i lilla ridhuset, på framridningen.
Efter det så vaknade hon till hyffsat ;)
Inne på bana blev hon lite spänd och tittade VÄLDIGT mkt upp mot läktarn!
Och innan vi gick in så applodera publiken och då kastade hon sig bakåt i full pannik ^^
Men som tur va fick jag stop efter typ 5meter.. :P
Genom banan var hon duktig, fast vi rev 2an i grunden...
Så det blev ingen omhoppning *sadface*
Men petet var mest slarvfel från både ryttare å häst!
Men inte skylla på ponny, så mitt fel alltså ;)

Sötis! ♥

90-klassen

I andra klassen var hon min DRÖMPONNY!! SHIT!
Men vi börjar från början, jag gick ner med henne mellan klasserna så fick hon lite havre, eftersom jag lovat att fodra hela stallet med havre ^^
Så fick hon vila sig lite..
Sen sadlade jag på m.m och gick direkt upp till banan.
Jag travade och galopperade typ fram pyttelite utanför, men hoppade inte fram.
Kändes inte som hon behövde de.. och de tyckte mamma oxå.
När vi sen kommer in på banan är hon lite mer taggad och på
för hon visste vad hon skulle göra!
Men hon lyssnade ändå skitbra på mig.
Och då hade hon redan lärt sig banan från gången innan,
så det var bara för mig att hänga på! ^^
Awesome ponny hoppar grunden felfrit och matte styr på omhoppningen!
Tindra fixar ALLA hinder i omhoppningen utan anmärkningar! Nollnolla!
Tid **** blablabla...
*Skitglad tjej*
Men tyvär 0.03 sekunder utanför placerning, så himla surt!
Men ändå världens finaste ponny! ♥


Min lilla fälttävlans gris! :D ♥♥♥
 
Min vackra blick.... Ninja! xD



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0