Tjena tjena

Tja alla sköna gröna människor! :P
Nu sitter jag och bloggar lite, mamma kommer strax och då ska vi till stallet.
Idag ska jag rida ut Tindra och Wårtan om hon inte går så många lektioner.
Hon har nämligen inte gått på 2veckor, så hon kanske kommer bli pigg...
Aja, de e väl bara hålla i sig! Jag får sätta på thiedemantygel,
då blir det förhoppningsvis liiite enklare ^^

Jag lyckades inte lägga upp någon bild, men tryck på länken så kommer det upp en bild med en Thiedemantygel!!

Först har man vanliga tyglar men med "knäppen" på, sen har man som en martingal.
Istället för att det är runda ringar som "åker" på tygelen, är det "hakar"...
Man drar iaf "hakarna" genom bettet och knäpper fast på tygelen! :)
Det blir som en martingal/graman!
Funkar skitbra på Wårtan iaf ;D

Tindra ska få komma ut och galoppera lite tror jag! :D
Har inte ridit ut "på riktigt" på henne än :S
Bara skrittat och travat lite, inga långa turer..
Eller jo, i Tisdags med Frukt och Nemo! ;)


Såå såg ponny ut då ;)

Nu ska jag nog ha sadel, blir nog LillMyra eller något :) 

Nu måste jag klä på mig, PUZZ!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0