2. När & varför jag började rida

Jag och Jenny brukade ofta följa med mamma till stallet när vi var små, eftersom hon jobbade/jobbar som ridlärare. Jag och Jenny tyckte de var jättekul med hästarna och att hjälpa till i stallet, tex ta ut/in hästar och fodra, soppa, mocka, leda shettisar på lektionen!

Vissa helger hyrde vi 2 shettisar som jag och Jenny skrittade ut på med mamma och pappa. Och vill ville börja rida på ridskolan! Men då sa mamma att vi var för små och var tvunga att vänta tills vi blev äldre...


Tjejerna i stallet som små.. Greta, Jenny, Tyra, Maja, jag och Mathilde

En helg stod jag och Jenny och kollade på lektionen och såg att det var flera stycken som var mindra/yngre än oss! Så vi rusade in till mamma som satt på kontoret i stallet och sa att de var tjejer som var yngre än oss som fick rida och att vi oxå ville då! Då skrev mamma upp oss på knatte lektionen på lördagar. Jenny var 6år och jag 7½år (tror jag).

Jenny och jag red några år typ.. sen hade vi en pause/ett uppehåll i ridningen på 1,5år. Jenny och jag prioterade annat, eftersom vi red på lördagar ville vi hellre leka med kompisar då.

Efter 1,5år utan ridning stod vi inte ut! Vi ville börja rida. Och det var då jag skaffade min min första medryttarhäst, Vicky!
Henne red jag 3dagar i veckan i 2år.


Efter de har de bara fortsatt med hästarna ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0