Svar :)


Sofia  
Hur gör du med Tindra när du går på strömsholm?? Står hon där eller står hon kvar på rasta? Rider du henne lika mycket som förut? Bara en nyfiken bloggläsare! :)

 

Svar    Just nu är Tindra på Rastaborg! Mamma och min lillasyster rider henne i veckorna och jag på helgerna. Men den 2 september kommer Tindra hit, till Strömsholm! Hon ska stå nere på Strömsvik. Strömsvik är ett nybygt stall, ca 3år gammalt. Tror att hon kommer trivas riktigt bra där! Och JAPP hon kommer stå ute mer än 2 timmar!

Förrförra helgen så hade jag precis flyttat till RS ("Ridskolan Strömsholm") och det tar ett tag att instalera sig! Så vi bestämde oss för att ta hit henne i månadsskiftet... För jag "tränings-tävlar" i helgen på Rasta. På lördag är det Pay And Jump och på söndag är det Pay And Ride.

 

På lördagen tävlar jag LC/LB.. alltså, eeh. Det är en 90cm bana med kombination. För jag vill veta hur det känns att hoppa kombination på "tävling" innan jag går upp till 1 meter + det är ju DRESSYR dagen efter, vill inte ta ut henne för mycket!

På söndag rider jag LA1. Vill prova på att rida ett LA program! Ska bli riktigt kul! Jag ska mest bara försöka ta mig igenom programet snyggt och utan stress. Utan att jag sitter och trycker med knäna eller bli arg... Känner mig inte ett dugg förberedd! Har ALDRIG ridit ett LA program.. hehe, och inte på Tindra heller. Hon kan ju allt och jag har gjort alla rörelserna på henne, men kanske blir svårare att göra dom "i rad" / efter varandra? Det lär nog bli så...

Älskar dig, Stockmossens Tindra ♥

 

Pussar drån mig!


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej! Har du några kontaktuppgifter till Strömsvikstallet? Jag har letat överallt men kan inte hitta några.... Tacksam för svar :)

2014-08-04 @ 11:53:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0