Dagens ridpsas..

Igår red jag på femman med Amanda och salut! Det var kul och det gick bra för både! Salut såg fin ut och jobbade på piggt och bra! Shakira och jag trände på att byta galopp över en bom, eftersom det inte gick så bra i fredags när vi red på volten.. hehe, hon byte kanske 2 på 8 gånger ^^ så det tog vi på femman istället, för för kan man korta upp dom mycket mer! Mer swung i steget lixom! ;) eller först lade jag "upp" det på typ 20cm? Iaf, så lågt som det går på hinnerstöden, för att hon ändå ska ta ett lite större galoppsprång över bomen, då blir det ju enklare att byta.;) sen när de funkade så tog jag bort en av bommarna och fortsatte byta, även fast det bara var ett halvt kyss.. det blev lite svårare, men de blev ganska bra när vi "hittade varandra", ni fattar! ;) så då lade jag ner den bommen på marken och byte galopp över den, det funka finfint! Mycket bättre än i fredags!! :D så supernöjd med ridpasset och framgångarna!! :D idag (måndag) gick jag bara en sväng på typ 25-30minuter i raskt tempo en bra bit! I kolsvart mörker!! Läskigt va det iaf.. så jag var väl nöjd med de, men skönast tyckte nog ponnyn det va, hon frustade och hade sig! ;D puss, nu ska jag sova! :)<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0