Jag flög av!

Idag så skulle jag hoppa för första gången på Rasta! Men de var inte planerat igentligen eftersom jag har varit sjuk idag, så jag hade bara på mig mjukis när jag åkte till stallet.. Men när jag kom dit bestämde jag mig för att hoppa ändå, så jag hoppade i mina mjukisar.

Först hoppade jag ett räcke i galopp.
Det gick bra förutom att jag var lite obalanserad, hehe ^^
Men jag red ju faktiskt barbacka!!
Och hon blev sjukt pigg efter hindret, värtsa kanonkulan :P

Sen travade vi travbommar, typ 20st i rad.. hehe, standard på Cribbas lektionener! Och det gick väl okej. Det var sjukt svårt att hitta en "mittpunkt" över henne eftersom hon är så bred + att jag skulle rida lätt. Första gången hade hon ett JÄTTEKLIV över bommarna och jag hängde inte alls med och resten av gångerna hamnade jag på sniska lite i slutet... :p

Sen så gjorde han ett kryss på slutet och då blev det ännu mer obalans för mig.. och när han gjorde en kombination av det hela så flög jag av andra gången jag hoppade de ^^

När jag hoppade kombition och så gled jag och tappade balansen över första och kom snett över andra.. efter hindret galopperade Tindra lite åt höger (vi hoppade i högervarv) och då gled jag av åt vänster.. ^^ MEN jag höll kvar i tygeln !!

Mammas kommentar precis efter att jag hade flugit av va "du måste ju hålla dig i manen!" då visar jag en tuss med Tindras man som jag håller i ena handen och säger "men jag gjorde ju de.." xD

Men de är väll att jag inte har ridit barbacka på sjuukt länge och då har min balans försämrats.. :(


Mitt lilla busfrö! :P♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0