Rida fast vilodag :D

Igår red jag fast Shakira hade vilodad. Jag red dock inte på Shakira, utan på Power Love, eller PL som de flesta kallar henne. För jag gick upp på ridbanan för att kolla på Tyras nya ponny Kajsa Kavat. Då red alla barbacka, förutom Tyra. Då höll PL på att dampa, stanna och kravsa med framhoven skithögt upp i luften?! Då provade jag att rida lite på henne, istället för Maja. Det gick bra de första 5min, men gjorde hon samma sak med mig. Mamma sa att vi skulle gå ner till lilla ridhuset och rida henne med sadel där, kolla om hon fortsatte. Och jag red lite i ridhuset, hon lyssna fint, fast va lite seg. Men inga dumheter! Så jag nöjde mig med att trava lite. Hon lyssna riktigt bra efter ett litet tag :D va nöjd med henne, duktig lite prinsessa!! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0