Hoppning i tisdags

Asså SKIT vilken svår bana!!
Det var sjukt svårt enligt mig iaf..
eftersom jag är värsta kontroll-freak'et när jag rider xD
Jag "överbeskyddar" henne i min ridning,
håller henne i rätt tempo, balansen, fixar avstånden m.m...
Sen igår skulle vi rida lite bommar, sen ett räcke som framhoppning..
Och det gick bra, eller.. jo hon var lite springig och lyssnade inte super, men vafan ^^

Seeen så till den svåra övningen ----> lägga en volt mellan 2hinder :O
Låter inte ett dugg svårt, men fy faaan vad svårt det va!!
SJUUUKT SVÅRT!
När jag hoppa första hinderet var hon redan inställd på hinder nr.2
Så de blev heeelt f*ckat ^^
Vi va i lilla ridhuset så de va trångt oxå, men de e bra!!
Tränar mkt omhoppnings-svängar :D
Men hon fattade iaf inte riktigt va ja mena.. men hon VILL göra RÄTT!
Meeen ibland när hon inte fattar blir jag sur.. :(
Och.. jaaa, då blire inge bra...

MEN jag tyckte ändå det gick bra!
Jag måste träna på att komma loss från handen.
Även fast vi kommer fel då...
HON måste få göra sina misstag för att själv sen kunna se avstånden ;)

Glada cheyer! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0