Bebisarna! <3

Mina två bebisar, älskar er! Ni är så söta tillsammans...<3 Till det som jag ville skriva --> dagens ridpass! Eller igentligen gårdagens ridpass.. :p Igår hade jag markarbete, eller bara 1bom i mitten av ridbanan. Jag red ioförsig över den rätt många gånger... ^^ Först berättar jag om framridningen: när jag tog tyglarna och börja korta upp henne hängde bakbenen inte me. Dom va tröga och följde inte med under henne! Så var tvungen att rida FRAM henne jättemycket mot handen! Eller rättare sagt få henne att gå framåt och sen korta upp henne. Och det gick bra efter ett tag, när jag VERKLIGEN hade fått fram henne! Började då trava fram henne i en låg form och ställde igenom henne i båda sidorna, fast hon ville inte ställa "sig" till högre och böja sig.. så fick jobba med det ett bra tag innan hon faktiskt gick med på att vi skulle ställa högre! Började med galoppen i vänster, eftersom det är hennes enkla varv/sida. Och i vänster ville hon inte riktigt höja sig i formen och få till en "hopp-form" för hon kan inte gå i marken när man hoppar, vilket hon gärna vill.. så fort jag ger henne stöd! Men blev iaf fin efter några varv runt 4-kants-spåret + volter och då började jag i högre, där ville hon inte böja.. Och när jag ville förböja henne lite för att hon skule lossna, så blev hon bara stel och spände sig! Då fick jag ta och låta henne går i en lägre form och ta igenom henne där för att det skulle funka! Men när jag väl fick ställa och böja henne som jag ville kunde jag enkelt plocka upp henne! Bomen? Japp, då började jag jobba på den. Först att komma in på rätt avstånd. Hon kan inte se avstånd själv och jag tycker det är JÄVLIGT SVÅRT att lägga hästen så den kommer rätt!! Då är det toppen att jobba på en bom! Men har iaf börjat se avstånd bättre.. Och SEN tränade vi på att byta galopp över bomen, vilket hon hade jättesvårt för! Så av 20 gånger kanske vi lyckades 1! Men vi tränade iaf konditionen rätt bra! Galopperade nämligen ett bra tag, haha!.. xD är nöjd med ponny! Hon blev jäkligt svettig, det va de.. puss :) p.s! Jag kanske har råkat skriva högre istället för höger ;)

Kommentarer
Postat av: Kan choklad vara krispig?

Lite tips om du vill ha fler läsare:

Du skriver ofta förklaringar/listor på vad du har gjort under dagen... jag tycker iaf att det är roligare att läsa om det är mer TANKAR OCH FUNDERINGAR! Det kan va hur knäppa tankar som helst, det gör det bara trevligare att läsa :)

Du har minst en gång skrivit att du har städat, ta en FÖRE OCH EFTER-BILD!

När du skriver om dagens ridpass har du ganska ofta med en bild, det är bra men du kan väl fråga någon i stallet om den kan filma en liten snutt så ser man också vad du menar mer...

och en sak som är viktig för statistikens skull är att besöka andra poppulära bloggar och KOMMENTERA någonting smart, då är det om du har tur många som klickar på länken till din blogg :D lycka till!!!!!!!!!!!!!!!!

2011-10-02 @ 10:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0