Solvalla

På Tisdags morgonen lastade vi Shakira,
som krånglade lite (som vanligt).
Och gav oss till Solvalla.

På vägen var vi tvugna att stanna, för det kom 2 st STORA NYA TÅG!!
Och jag tänkte bara "´nu kommer hon bli LIVRÄD!!!"
Eftersom domdär tågen låter gaaanska mycket!
Så sprang bak till Shakira som stod och gnäggade när jag ropade. :')
Men när Stor-tågen kom stod hon bara där och tittade när de mullrade förbi... -.-'

När vi kom till Solvalla var Aud redan där med hela sitt Höstlovs-läger...
Men jag storgrät redan, så brydde mig inte specisellt mycket.
När jag hade lastat ur Shakira och gick in i "stallet"
stod några "tuffa" Trav-gubba och ba "Awwww!..." och tyckte synd om mig.
Mamma ba "hihihi... x)"

Jag fick inte vara med på rönken, eftersom de inte är bra..
Så satt därute och STOOOOORGRÄT!!
För om Det skulle vara en fraktur i någon led, skulle vi kanske behövt avliva henne!
Min Bästavän!♥

Kan ni förstå hur det känns??!!
Att sitta HELT HJÄLPLÖS och vänta på beskeddet om änns bästavän ska dö.
Tänk att din ponny skulle dö, och att du inte kunde göra något!!
Förstår ni hur jag grät!!

10 minuter! De längsta i hela mitt liv!
Jag har left i ca 20 000 000 mintuer (om jag inte räknat fel)
Och dom 10  Kändes som 1miljon år!!
Usch! DE VAR VERKLIGEN HEMSKT!

När hon kom ut slängde jag mig om halsen på Shakira och grät ännu mer!
Vågade knappt lyssna på vad dom tänkte säga!..

Men som TUUUUR var hade hon ingen fraktur och inga sprickor!!!
LYCKA! Min bebis skulle inte avlivas!!♥
Jag dog, har aldrig varit så lättad!

Min prinsessa, min älskling!

Rylker (stavning? men vetrinären alltså!) gav oss "tips" + mer medicin!
Mamma gick för att hämta transporten och Shakira fick nytt "gips-bandage".

När mamma backade upp transporten mot "stallet" så drog Shakira mot transporten!!! :O
Och jag fick hålla imot och dra tillbaks för att hon inte skulle dra ut bakom transporten!!
Mamma och SUPER-SNÄLLA Bosse-mamman (Nettan/min dressyrtränare) fällde ner luckan
och Shakira gick på på första "försöket"!
Var så otroligt skönt att slippa krångla.
Och vi fick dessutom visa Aud att vi kan lasta Shakira!
(De hade haft problem med att lasta Shakira i sommras)

Så de var otroligt skönt!

Sen dess har Shakira haft Box-vila.
Med SMÅ "prommenader" typ 30meter 2-3 ggr/dag.
Blir bättre! :D


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fy vilken jobbig dag, jag fällde en tår när jag läste....

2011-11-08 @ 08:36:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0