Höst lovet!

Höstlovet har varit bland de sämsta som har förekommit!
För Shakira har skadat sig och har därför haft boxvila hela lovet.
Men jag har ridit både Bella Napoli och Kajsa Kavat.
Det har iaf varit väldig kul.



Men Shakira..
I lördags gick jag upp vid halv åtta och va i stallet tidigt och red ut vid nio.
Tänkte att de skulle vara skönt för ponnin att komma ut i skogen
lite på morgon-kvisten.
Så gav mig av, en sväng ut i skogen.

Tog bilden när jag skrittade ut :')

Kom till en bred stig (c:a 2meter bred) men BRA sand på, inte Janes Bajs-sand!..
Och galoppera en sträcka på kanske 200meter.. fram-tillbaks, fram- och på tillbaka vägen!..
Så snublade hon till lite granna.. men inget stort.
Bara litet "snubbel" sådär som dom brukar "göra" ibalnd.
Så de blev slängtrav.. jag korta upp traven och det kändes jätteKONSTIG!
Sagta av till skritt, och hon gick konstigt oxå..
Hoppade av och ringde mamma. Såg att hon var jättehalt!!

Gick genom skogen till vägen.
Dit kom mamma med bilen och kollade igenom Shakira.
Ringde vetrinären (som bodde 200meter ifrån där vi stod då)
och åkte upp och hämtade transporten.

Vetrinären kom och lade på kylbandage och lindade benet.
Vi lastade in henne (med bara liiite krångel) och Jag Åkte Med Henne i tranporten.
Upp till stallet.. det tog någon minut bara, typ 1000 meter till stallet.

Vi lastade ut min duktiga prinsessa och spolade benet ½ timme.
Lade på ett nytt kylbandage och in med lilla ponnyn i boxen.

Vetrinären fixade och visde mig & mamma hur vi skulle göra med bandage.
Vi fick medicin m.m..

Vetrinären kom tillbaks på kvällen och kollade till Shakira.
Aud kom söndag morgon och kollade på henne.
Och beställde även tid på Solvalla klinik, för rönken.
På tisdag kl. 10.30 hade vi tid.
Boxvila tills dess!

På tisdagsmorgonen gav vi oss av till rönken!




Mera kommer imorgon, är så trött nu.. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0