Hänt sä sjuk mycket...

Hej på er!  Ännu en gång funderar jag på att ta upp bloggandet. Just nu iaf... vi får se hur länge de håller.  Som det ser ut nu så jobbar jag inte så mycket. 
 
Det har hänt mycket som jag inte skrivit ut här eftersom det varit så mycket annat.  Har helt inte haft verken tid eller lust att prioritera bloggen. 
 
Såg nu att jag inte ens skrivit något om min student.... illa. För studenten tog jag i våras/somras och de måste självklart komma ett inlägg om det.
 
Under sommaren gjorde jag inte särskilt mycket.  Var på landet, jobbade ridläger och allt sånt som man brukar göra på sommaren.  Tindra gick på bete hela sommaren. 
 
Efter sommaren var det ingen skola att komma tillbaka till,  läskigt. Jobb var det som väntade. Så nu jobbar jag lördagar och söndagar på Rastaborgs ridskola,  som ridlärare och i stallet.  Sen tar jag ut och in hästar i privat-stallen på Rastaborg.  
 
Jag har även hoppat in och jobbat extra på Ekerö ridskola. Mestadels i stallet men även haft en del lektioner. 
 
Har även en hel del privat-lektioner. Samt att jag hjälper till med att ta hand om och rida andras hästar. Så har ett najs jobb.
 
 
En stor förändring mitt liv är att jag sålt min bästa vän, Tindra. 
Nu bor Tindra i Norrtälje hos en tjej på 12år. Tindra verkar ha det toppenbra! Det känns aå skönt att de blev så rätt! 
Min finaste prinsessa ♡
 
Nu rider jag på andras hästar. Har dock en "egen" 5åring. Med "egen" menar jag att det är som min egen. Det är bara jag som rider honom och så, men det är egentligen mim chefs häst. Jag tycker att vi har en bra deal,  jag utbildar hans häst gratis och jag får en "egen häst". Rätt bra med tanke på att jag slipper betala stallhyra, skoning, vaccinationer osv.
 
Min lilla 5-åring heter Harry Potter och är en fux. Han är lite tittig men annars en jäkligt cool unghäst. Det ända han brukar göra är att bocka lite ute,  men bara lite "glädje skutt". 
 
Det var lite uppdatering om mig... nu ska den här bloggen bli aktiv igen! 
 
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0