Härliga Strömsholm

Hej alla glada. Har haft det riktigt bra nu sen i söndags kväll. Strömsholm äger och man är bara glad! 
 
I söndags kom vi ner till stallet med Tindra ganska sent, halv tio nån gång. Så jag var inte på mitt rum för än klockan hunnit slå tio om inte senare.. Men mamma & pappa hjälpte mig att skicka in alla saker sen drog de. Så ser kaos ut i mitt rum fortfarande. Ska städa lite i helgen, eller rättare sagt mycket. 
I tisdags red jag Zeus (utalas Zevs), det är en liten fux-valack som står i skolstallet. Han är underbar! Mamma är russ så jag känner mig väldigt "hemma" på honom. Min första medryttarponny vad ju ett russ, fux också för den delen. Men hon var ett sto, så hon hade mer att säga till om... 
Men vi red dressyr i tisdags och han var lite seg, men de e klart han har ju inte gått på hela sommaren.. Duktig ändå.
 
Idag red jag Zeus igen. Han var mycket finare idag, Blev en stor förbättring från början av lektionen till slutet, även fast vi "bara" skrittade och travade. Vi arbeteade på en ått-volt och gjorde övergångar, samt focuserade mycket på att renodla hästarna i början! Duktig ponny! Häst*
Stallkatten Grållan på Strömsvik :)
 
 

Kommentarer
Postat av: E

Hej! Kommer du att fortsätta blogga när du är på Stömsholm det här året? Hoppas det... Kram

2013-08-22 @ 21:15:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0