Ridpass's

Blev 2 ridpass i söndags. Först så hade jag tänkte jag värma upp lite ute, men då hoppade hon bara runt och var "rädd" för allt och alla.. och när jag började trava så stack hon iväg och bockade för att slippa jobba. Då blev jag GAAAAANSKA sur, menmne.. gick till ridhuset istället för att värma upp ute.

I ridhuset ville hon inte gå i någon "ärlig" form, utan gick väldigt knasigt. Hon lyssnade dessutom inte på mig, utan på saker som hände utanför... -.-'
Så bestämde mig för att rida ut istället, eftersom jag blev så j*vla sur och tappade motivationen helt
(+inte bra att rida när man är sur!) .

När jag kom ut var hon till en början ganska lydig och lyssnade BRA på mig. Men det var nog för att jag tränade på övergångar hela tiden.. Först
skritt-trav-skritt-halt-trav-skritt o.s.v... sen trav galopp-trav-skritt-galopp-trav-skritt-halt-skritt-galopp oxå vidare... Då lyssnade hon bra! Sen gick jag till femman och tänkte rida lite dressyr där, eftersom det gick så bra ute nu :D

Men då började hon hoppa runt och lyssna på jägarna som höll på att skjuta i skogen (minst 50skott!). Då fick jag syn på ett litet hinder, kryss på 30/40cm (?) och fick då en av mina snilleblixtar (NOT!). Men jag tänkte om jag rider över hindret får hon något annat att tänka på! :D
  Mobil-kvalit'e
Började i skritt, första gången ofocuserad, andra duktig! Så körde jag på i trav, men först sprang hon åt sidan och försökte sticka och sen så drog hon iväg efter hindret istället och började bocka *SUCK!*

Skit sur så sa jag åt henne (red bestämmt!) och hon fick jobba hårt som attans utan att komma undan ett enda steg i 5min! Sen skrittade jag upp till stallet igen...

Sen fråga jag mamma om hon kunde tömköra henne, för att hon var så stökig.. Men då kom mamma med "Om jag tömkör henne kommer hon bara lyssna på mig när jag tömkör! Så det är bättre om du rider". Det stämmer iofs, så jag red en lite lektion för mamma, det gick bra! Men attans vad hon fick jobba! ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0