Vilken häst

JÄKLAR VILKEN FIN HÄST!!
Tindra är så otroligt fin! Red dressyr i stora ridhuset, eftersom det var lektioner i lilla. Red barbacka för att hon är väldigt rakad kan man säga.. hehe, så hon får skav av schabraket...
Därför red jag barbacka idag, fjärde gången jag rider henne (?!!) ^^

Hon var så jäjkla fin! Gudomligt fin asså!
Jag tror nästan att Tindra är den finaste ponnyn jag någonsin har suttit på
och jag överdriver inte. Fast på andra sidan har jag inte suttit på så fina  ponny's..
Mest bråkiga och outbildade som ingen annan vill/kan rida -.-

Men nu har jag världens finaste prinsessa :D
Hon var iaf superfin!

Jag började med att leda henne ett varv i ridhuset så hon skulle få "titta av sig" lite.. eftersom hon verkade lite pigg. Men hon gjorde inget så hoppade upp och vet ni?!! Jag kom inte upp barbacka! En skam.. jag vet, men det är något som jag måste lära mig, kom ju upp på Shakira utan problem! Fast ioförsig försökte jag bara 2ggr på Tindra.. ^^

Men hon var jättefin i skritten så gjorde lite halter och ryggningar, sen började jag trava. Och vilken trav! Vilket steg hon har, hon bara svävar fram! :D
Gjode skänkelvikningar och och bara flöt undan så jäkla fint, lycklig! :')

Och seeeen när mamma kom så testade jag galopp! och gisses, haha! Gissa om jag blev överlycklig :O
Man kom jättenära henne vilket resulterade i att de sick sjukt mycket bättre!
Så vi galopperade runt lite och gjorde lite halt-galopp-halt-galopp och hon lyssnade jättebra!
Efter de försökte jag göra lite rena galopp-om-byten.. och det gick ju ganska bra! Vi lyckades få till några rena byten. Så jag är nöjd :)
Men vissa byten blev det knas, så hon bara bytte med bakbenen (?!) ja, min lilla knäppa ponny! MEn jag ska ta hjälp av min tränare istället, så jag inte förstör något! Det kommer talite tid innan vi lär känna varandra och jag lär mig hitta knapparna på henne ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0