3. Det här behöver jag träna mer på

Jag behöver träna mer på att slappna av när jag hoppar hästar som är så heta.
Jag blir lätt spänd i axlar och rygg när jag rider an mot hindret..
Som när jag rider Waterloo så spänner jag mig skit mkt i axlarna
och då blir det inte lika mjuka hopp..

Sen behöver jag träna på att sätta mig ner mjukare efter hindret (på Wårtan!).
För att när hon är het vill jag ju ta tbx henne så att hon inte rusar!
Då blir de automatiskt att jag sätter mig ner "snabbt" efter hindret.
Och de gillar typ inte hon (?) så därför måste jag stå upp 2-3 galoppsprång efter hindret.
Konstigt? Ja, det tycker jag med!
Men hästar är olika, så då behöver man lära sig att rida på många olika sätt :P
Och lära sig att förstå hästen

Sötnos♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0