Olle!

Måndag: Red ut i skogen och bara skritta, ingefär i 45min. Bara skritta ut i skogen lugnt, men han var lite taggad ändå :P
 
Tisdag: Red Shettisslingan --> Volten 20min --> Shettisslingan. När jag skritta dit var han taggad men snäll, som alltid! På volten var han stel och ville titta på hinder och hinderstöd istället för att koncentrera sig på vad jag höll på med.. Därför blev det halt, skritt, halt, skritt... och att jag stälde igenom honom ordentligt! Sen travade jag lite och stälde igenom där också. Så han blev faktiskt väldig fin för att vara tredje ridpasset på 5veckor!
 
Onsdag: Så red vi i stora ridhuset. Han var lite okoncentrerad, han ville hellre springa och kolla på Windy (ett fux-sto) som också var i ridhuset... Pojkar?! Men till slut blev han riktigt fin i både trav och skritten. Om jag satt ner i traven så koncentrerade han sig sjukt bra efter ett tag, riktigt fin kille alltså!
Sen så skulle jag lite galopp och började med vänster (hans svåra galopp). Det gick inte, han hoppade omkring och småbockade hela tiden.. olle?.. Så då bestämde jag mig för att ta det andra varvet (höger). Där är han enklare, men inte alls enkel.. men det gick iallafall bättre! Lite skumma språng innan han galoppera men, sen gick han helt okej och försökte inte med något :D
Sen i vänster gick det bättre när han hade fått galopperat av sig lite i högervarvet. Ställde inga krav, svårt nog för honom att hålla reda på benen! Haha, riktigt nöjd med ridpasset iaf!
 
Torsdag: Fick han vila. Jag gick ut i skogen med honom och Tindra efter jag hade ridit Tindra. Olle går typ rakt på en? Haha, jag fick gömma mig bakom Tindra... lol. Men dom fick beta lite och mys! Kansje gick ut i 30 min + beta på de.
 
Fredag: Ska antingen rida i stora ridhuset eller på utevolden :) Får se hur det blir!
Puss på er! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0