Dressyr torsdag!

Igår red jag dressyr på ridskolans utevolt. Eftersom det inte är några lektioner på torsdagar. Det gick bra. Hon var focuserad och lydig. Lyssnade bra på mina hjälper och var allmät lydig och duktig ponny! Först gjorde jag öppnor, skänkelvikningar och tagen bakdel. Det gick bra, fast hon ville rinna iväg och gå ur formen. Men det gick bra när jag fick in rätt takt och tempo! Så då började jag trava och värma upp, hon verkade väldig nöjd över att få jobba lite dressyr igen. Har inte ridit dressyr på jättelänge! Onsdag vilodag, tisdag hoppning, måndag vilodag, söndag hoppning, lördag dressyr! så typ en halv vecka!! Jag bruka ändå minst rida dressyr en 2-4 gånger i veckan! Iaf... traven gick bra och jag tränade mkt övergångar, trav-skritt-halt-trav-halt m.m och skänkelvikningar, öppnor och tagen bakdel.... ni fattar! Sen i galopen tränade jag galopp-halt-skritt-galopp-halt m.m... det gick helt okej, hon blev lite ofocuserad och sprang iväg lite, men fick dock tillbaka henne rätt snabbt! Så jag är rätt nöjd! Jag red oxå bara 45min totalt, så hon ska vara pigg till idag och i helgen! Brukar rida 1timme eller mer ;D /M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0