Dagens ridpass (tömkörning)

Idag tömkörde jag och mamma Shakira
För första gången i hennes liv!
(tror vi, om inte någon har gjort det i Tyskland innan förstås!)
Hon skötte sig SUPER BRA! :D
Eller jo, vist var hon nervös och så, men det e klart! ;)

Först vande vi henne med tömmarna,
typ la dom på henne & klappa henne lugnt med dom
så hon skulle märka att dom inte var FARLIGA!
För vist "detdär med tömmar kan ju va läskiga saker"
Sen gick jag med henne på en stor volt i en logerlina
Alltså precis brevid henne ifall hon skulle bli rädd
och dra tömmarna ur mammas händer! så kunde jag rycka in..
inte för att jag har så jättemkt att säga till om, men ändå !
det gick Jättebra (fast nervös) så gick jag längre bort från henne
och närmare mamma :)
Så stod mamma och jag i mitten och logerade/tömkörde tillsammans :')
Vi tog det lugnt och hon fick bara trava och skritta, mkt halter o.s.v...
Duktig påni ! :D♥

I love You! :')
/M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0