Tisdags ängeln <3

Min lilla ängel på 144,8cm, du hoppar ju som en gud, 1.20! Idag hoppade jag med Hannah på Bella och Sara på Iris, det var Nice! ..förutom att det typ blåser orkan!! Aja, men det gör ju inget, förutom att man måste stå 0.22cm ifrån Cribba för att höra vad han säger x) Återgår till hoppningen då: först körde vi en jättelåg bana, på typ 50-60, för att vi skulle känns/hitta ett lugnt tempo, ett lagom tempo helt enkelt! Och sen 80-90bana, bara normalt eller vad man nu ska säga? Sen höjde Cribba det till Sara så det låg på typ 1meter, hon klara det jättebra! Och sen höjde han oxern och ett räcke till 1,10 och jag trodde att Sara skulle hoppa det, så jag ba viskade (som tur va!) till Cribba "det e bra Cribba, fast säg inte.." han hörde inte riktigt, eftersom det typ va storm.. och sen sa han bara "nu kan du köra!" Och jag bara "JAG?!!" han "Aa, kör igång" jag "heeela banan??!" Han "jaa, kör!.." "okej, då kör jag?!!" Sen så spände jag bågen och körde rakt mot det superhöga oxern och... swish! Så var vi över, utan några problem!! Och gissa hur bra det kändes att landa och veta att man nyss har hoppat en 110oxer?! För dom som inte kan gissa: det känns så jävla grymt!! Och sen komma mot nästa hinder på 1.10 och flyga över det galant! Awesome!! Sen så sa jag "vi e bäst!" och galopperade ett litet ärovarv, då säger Hannah "men jag har faktiskt hoppat 130 med Bella!" Och jag bara "va?! När?!!" H "över ett sånt där litet hinderstöd" jag "men dom e ju bara 110!" H "130!" Jag "nej, 110" h "130" och efter lektionen gick jag och tittade på ett litet hinderstöd.. och Det var 120! OCH Det betyder att jag har hoppat 120!!!! Eftersom förra träningen så hoppad jag ett hinder med små hinderstöd som var upphöjt till max! Det är alltså nytt rekord 120cm! Så jävla nöjd med dagens träning och dagens ponny! AWESOME!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0