Hoppning på en älg!

Igår hoppade jag på Waterloo, de gick faktiskt bra!
Eller vi hade markarbete, men de va ju nice ändå!

På volterna skulle man galoppera över en galopp-bom "bara".. svårt att få de perfekt!
Då var hon lite för pigg och gick inte att korta upp så mkt, men hon lyssnade jättebra på min sits och skänklar! Förvånadf man blev då ^^
I andra varvet blev hon lite trött, gick inte lika bra då!

Sen körde vi cavaletti-bommarna! Det tycket hon var SKIT KUL! Men eftersom de bara var D-ponny's i gruppen så kunde vi inte ha "storhäst-avstånd" på bommarna. Var tvungen att bromsa upp, så vi kom rätt.. annars skulle hon tagit i på de 2 första och kommit HELT FEL på resten av bommarna! Men hon skötte sig super och jag va jättenöjd med den övningen!


Känns hemskt att längta efter någon man älskar, men man vet att man aldrig mer kommer att få träffa!♥

Sen körde vi Galopp-bommar, fast på rakt spår och flera efter varandra! Det tyckte hon var otroligt KUL! Vi skulle nämligen komma 3 och 3, för att de inte skulle bli kaoz! Så jag och 2 andra skulle börja och då fick Waterloo ett litet anfall ^^ och bockade lite (försökte*), men jag satt kvar å så fick jag komma själv sen! De gick bättre att komma själv, men hon tyckte de var jättekul så de var svårt att få in 3 som de skulle va, men jag lyckades varje gång med "nöd och näppe" få in 3galopp-språng! Galopperade på spåret medans de andra kom på bommarna, märktes att hon behövde springa av sig! Galopperade runt me örona spetsade framåt! Hihi ^^

Nu ska jag gå och bada, puzz på alla fina! ;)

Kommentarer
Postat av: a

tänk att sakna 32 st? </3

2011-12-28 @ 01:59:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0